Protecció dels whistleblowers.

En un post prepandèmia datat el 23/09/2019 vaig fer referència a la llavors imminent aprovació de la Directiva de protecció al denunciant o Directiva Whistleblower (Directiva (UE) 2019/1937 del Parlament Europeu i del Consell, de 23/10/2019).

La transposició de l’esmentada directiva s’ha dut a terme recentment, el 21/02/2023 es publica al BOE la Llei 2/2023, de 20 de febrer, reguladora de la protecció de les persones que informin sobre infraccions normatives i de lluïta contra la corrupció.

La protecció al denunciant constitueix una peça clau d’un Sistema de Gestió de Compliance el qual comprèn totes les mesures, estructures i processos que una empresa o organització estableix per garantir el compliment de les normes i la llei.

Per més informació cliqueu aquí.

1 comentaris sobre Protecció dels whistleblowers.

• L’Ajuntament de Sant Boi de Llobregat, acompleix amb els terminis establerts d’aplicació de la Llei 2/2023, del 20 de febrer, reguladora de la protecció de les persones que informen sobre infraccions normatives i de la lluita contra la corrupció, essent dita aplicació a partir del 13 de juny de 2023.
    En aquest sentit, havent-se realitzat el tràmit de consulta prèvia a la representació de les persones treballadores, el passat 24/05/2023 la Junta de Govern Local va aprovar:
    El Sistema d’Informació Intern de l’Ajuntament de Sant Boi de Llobregat integrat pel Canal d’informació, el Responsable del Sistema i el procediment de gestió de les informacions.
    Es va establir que el Canal d’Informació per a la recepció de les comunicacions es farà mitjançant la solució tecnològica que ofereix l’Administració Oberta de Catalunya, l’estructura de la qual garanteix l’anonimat i la confidencialitat de les persones que presentin una informació.
    Es va designar la direcció del Servei de Qualitat, Transparència i Innovació com a Responsable del Sistema Intern d’Informació, que haurà de desenvolupar les seves funcions de forma independent i autònoma respecte de la resta d’òrgans de l’entitat, no podrà rebre instruccions de cap mena en el seu exercici, i haurà de disposar de tots els mitjans personals i materials necessaris per portar-les a terme.
    Es va aprovar la Instrucció del Sistema d’Informació Intern de l’Ajuntament de Sant Boi de Llobregat reguladora del Sistema i del procediment de gestió de les informacions.
    Més informació: al Portal de Transparència de l’Ajuntament de Sant Boi de Llobregat