Conveni amb la FEMP per a la potenciació de la Xarxa Espanyola de Ciutats Saludables

Aquest conveni prioritza les activitats dirigides a millorar les condicions que fomenten entorns i estils de vida saludables a les ciutats, prestant especial importància al reforçament de les polítiques i activitats locals que poden protegir i promocionar la salut.

A aquests efectes, les parts signants del conveni es comprometen, entre altres objectius, a desenvolupar activitats de promoció de la salut i prevenció de les malalties des de l’òptica local i accions dirigides a aconseguir un desenvolupament sostenible i saludable a nivell local, així com a potenciar i desenvolupar recursos comunitaris i accions en planificació urbana, transport i mobilitat que promoguin entorns actius i segurs, en el marc de l’Estratègia de Promoció de la Salut i Prevenció al Sistema Nacional de Salut.

Alhora, s’hi inclouen accions relacionades amb potenciar les xarxes comunitàries locals així com accions intersectorials en salut de reorganització del repartiment de l’espai públic per a la creació d’espais saludables que potenciïn l’activitat física i la salut i el foment de la mobilitat segura, saludable i sostenible.

Finalment, es fomenta la coordinació de les actuacions municipals, amb l’objectiu d’identificar, coordinar i potenciar els recursos comunitaris per a la promoció d’estils de vida saludables i facilitar les condicions estructurals municipals per aconseguir-ho.

Accés al document aquí.