Mobile learning

Aquest mes s’havia de celebrar a Barcelona el Mobile World Congres (MWC), però el major esdeveniment internacional dedicat a la tecnologia mòbil haurà d’esperar fins el 2021.

Més enllà de la Fira, trobada mundial extraordinària, els smartphones s’han instal·lat a la nostra vida quotidiana. Des del 2018, les SIM usades per persones (7.800 milions) superen la població mundial absoluta (7.600 milions) i es calcula que per cada persona que accedeix a Internet des d’un ordinador, dos ho fan des d’un dispositiu mòbil. L’arribada del 5G i l’internet de les coses no fa més que aprofundir aquesta tendència global.

Si bé cada cop és més evident que aquests petits gadgets empantallats han canviant radicalment les nostra connectivitat, encara no hi ha un consens generalitzat davant de les implicacions personals i socials d’aquest fenomen tecnològic que forma part de l’actual cinquena revolució industrial. En dues paraules i dos extrems: tecnofília vs tecnofòbia.

La comunitat educativa també participa d’aquestes reflexions per incorporar adequadament aquesta eina i optimitzar educativament les seves potencialitats innegables i evitar – dins del possible- usos no desitjats pedagògicament parlant. El debat sobre l’aprenentatge mòbil (mobile learning, M-education) tot just ha començat i és evident ens acompanyarà les properes dècades. Així doncs i per incorporar elements de reflexió en aquest tema emergent:

Secció sobre Mobile Learning a la web de la UNESCO

MSchools, programa de la Fundació Barcelona Mobile World Capital

L’ús del dispositius mòbils als centres educatius de la Generalitat de Catalunya

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *