Comença el mes de setembre. Encara dues setmanes pel davant abans de la tornada a la “normalitat” per a les famílies amb infants en edat escolar. En molts casos, la tele fa setmanes que s’ha convertit en un poderós electrodomèstic totèmic, situat ben estratègicament al centre del dia a dia familiar. I els nens giren i passen bona part del seu temps al voltant d’ella, mirant els omnipresents dibuixos animats.

No és cap descobriment posar de manifest la influència educativa i socialitzadora dels mitjans de comunicació de masses, i menys si parlem de la caixa tonta. La novetat és la publicació d’un estudi científic que analitza de manera sistemàtica el seu contingut en termes sociològics i educatius.

Al 2014, Concepción Alonso Valdivieso, actualment professora ajudant del Departament de Dibuix de la Universitat de Granada, publicà la seva tesi doctoral, titulada Análisis de los dibujos animados emitidos en televisión: personajes, estilos y mensajes. 163 sèries i 621 personatges permeten fonamentar una acurada aproximació als estereotips de gènere que consumeixen els nostres petits i petites.

Si en voleu més info:

Àmbit: EDUCACIÓ