Avaluació Escola Nova 21

El Joan Cuevas Expósito (1986), cap de projectes de polítiques educatives at Fundació Jaume Bofill, ens comparteix de forma resumida les principals 8 conclusions que se’n deriven de l’avaluació del projecte Escola Nova 21 (2016/2019). Són les següents:

  1. El 40% del temps lectiu dels 29 centres educatius de la mostra ha canviat, incorporant pràctiques d’aprenentatge actualitzades.
  2. Els canvis no han estat només pilotatges reduïts, sinó que s’han generalitzat a nivell de centre i han estat en diferents esferes (també a nivell organitzatiu).
  3. Els canvis s’han produït de manera similar en tot tipus de centre, per tant, la transformació educativa es pot democratitzar.
  4. Les eines, l’acompanyament i els recursos de la mostra d’Escola Nova 21 han estat ben valorats i útils per a generar canvi a nivell global.
  5. Les xarxes són una molt bona eina per millorar la col·laboració i la innovació docent, tot i que no podem esperar que generin canvis en profunditat a tots els centres.
  6. Calen criteris compartits de què és educació de qualitat avui a nivell de centre.
  7. El canvi educatiu no s’estendrà sense un pla concret amb eines, formació i acompanyament.
  8. Per fer el canvi sostenible, cal que el sistema faci una sèrie de reformes estructurals.

Si voleu fer una ullada al document sencer, aquí teniu l’enllaç.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *