30/01/2023
Avaluació Escola Nova 21
El Joan Cuevas Expósito (1986), cap de projectes de polítiques educatives at Fundació Jaume Bofill, ens comparteix de forma resumida les principals 8 conclusions que se’n deriven de l’avaluació del projecte Escola Nova 21 (2016/2019). Són les següents:
- El 40% del temps lectiu dels 29 centres educatius de la mostra ha canviat, incorporant pràctiques d’aprenentatge actualitzades.
- Els canvis no han estat només pilotatges reduïts, sinó que s’han generalitzat a nivell de centre i han estat en diferents esferes (també a nivell organitzatiu).
- Els canvis s’han produït de manera similar en tot tipus de centre, per tant, la transformació educativa es pot democratitzar.
- Les eines, l’acompanyament i els recursos de la mostra d’Escola Nova 21 han estat ben valorats i útils per a generar canvi a nivell global.
- Les xarxes són una molt bona eina per millorar la col·laboració i la innovació docent, tot i que no podem esperar que generin canvis en profunditat a tots els centres.
- Calen criteris compartits de què és educació de qualitat avui a nivell de centre.
- El canvi educatiu no s’estendrà sense un pla concret amb eines, formació i acompanyament.
- Per fer el canvi sostenible, cal que el sistema faci una sèrie de reformes estructurals.
Si voleu fer una ullada al document sencer, aquí teniu l’enllaç.