Benestar corporatiu?¿?¿

Hola! Sóc la Sílvia García, i des de gairebé fa dos anys em sento molt afortunada de formar part de l’equip de la Unitat d’Anàlisi i Desenvolupament del Servei de RRHH de l’ajuntament. Sóc psicòloga per vocació i m’interessa i m’agrada tot allò que té a veure amb les persones.

Estic molt contenta de poder contribuir amb la resta de companyes i companys dins aquest gran teixit associatiu de Dinamitzadors/es&Co.

A través d’aquest nou àmbit volem fomentar hàbits de vida saludables. Equilibri Personal pretén ser un espai on trobareu recursos, consells i pràctiques per cuidar-nos i sentir-nos millor. En definitiva, trobareu continguts que en conjunt us volen oferir una guia per convidar-vos a emprendre el camí cap al Benestar.

“Mens sana in corpore sano”. Se’m fa inevitable recórrer a aquesta dita tan popularment coneguda per tots i totes, per representar què entenem per Benestar. Més enllà de la pregària als déus de la que formava part aquesta dita, ens convida a cuidar la salut integral de la ment, el cos i l’ànima, deixant de costat les preocupacions i els esdeveniments externs. Cultivar una ment sana, un cos sa i una ànima forta, per gaudir d’una vida en harmonia i pau interior.

Equilibri Personal vol ser una invitació a treballar pel desenvolupament de les persones a nivell físic, mental i espiritual. Així, també parlarem d’esport i compartirem continguts més nous sobre alimentació, ioga, tècniques de relaxació, meditació, el mindfullness… En conjunt, una visió integral per millorar la nostra salut en general i per estar bé en particular.

Perquè si estem bé a nivell personal, transmetem energia positiva al nostre voltant, contagiant les altres persones que estan a prop nostre i transformant així el clima i les relacions en l’àmbit laboral. En aquest sentit, és un fet constatat que cada cop més les gran companyies se’n ocupen del Benestar dels seus col·laboradors i col·laboradores, a través de programes de Benestar Corporatiu que vetllen per la salut i el benestar general de les persones que formen part de l’organització, posant-les així en el centre i a un nivell estratègic de la companyia.

Per acabar comparteixo amb vosaltres un llibre que he començat a llegir, amb l’interés i la curiositat d’aprofundir més en aquesta nova disciplina: “The Corporate Wellness Bible”. L’autora, la Kate Cook és nutricionista i amb aquest llibre volia oferir un manual dirigit a l’entorn laboral. Ens ofereix un conjunt d’eines per iniciar la seva transformació vers la salut personal i en conseqüència de l’organització.

Amb un llenguatge molt senzill i amè, l’autora diposita a les nostres mans un regal, la clau cap al Benestar. El llibre està dividit en quatre parts, a la primera part fa un repàs dels aspectes més crítics o de les dolències més comunes que pateix la població en general, per a que el lector/a pugui identificar les seves àrees de millora. Les altres tres se centren en els següents àmbits: dieta, esport o exercici físic i psicològic o mental. És un llibre molt pràctic i molt complet: pots trobar consells per baixar la hipertensió, receptes de cuina saludable, quin és l’esport que pot encaixar millor amb tu, consells per conciliar el son, o, fins i tot, sobre els beneficis de cuidar el teu entorn de treball.

corporate-wellness