Nous uniformes per a les PL’s (catalanes)

Àlex Muñoz

Pròximament, tots els efectius de les Policies Locals de Catalunya (Guàrdia Urbana de Barcelona inclosa) vestiran un mateix uniforme, així almenys ho determina la resolució INT/1431/2017 del Departament d’Interior publicada al DOGC que dona publicitat a la nova uniformitat perquè els «ajuntaments de Catalunya que tenen policia local puguin adoptar-la».

Els  pròxims uniformes de les PL’s catalanes estaran cofeccionats principalment en color blau nit i a les espatlles hi haurà presència del color groc flúor; el disseny s’ha consensuat durant mesos a la Comissió de Policia de Catalunya i hi han participat entitats com la Federació de Municipis de Catalunya (FMC) i l’Associació Catalana de Municipis (ACM) i municipis amb un nombre més alt de policies locals o agents de la guàrdia urbana, inclòs el de Barcelona. L’objectiu, donar «una resposta efectiva a les peticions de molts municipis i avançar en la concreció de les directrius bàsiques per a l’homogeneïtzació de la uniformitat de les policies locals».