El darrer any es va denunciar a Barcelona el robatori de unes 2000 motos: 1000 van ser recuperades però… on són i què passa amb la resta? Segons aquest article de El Periodico,  les motos sostretes que no es recuperen, segueixen una d’aquestes tres rutes: Marroc, un taller mecànic o a mans d’un comprador ignorant.

  1. Al Marroc:  Prèvia sostracció i trasllat a magatzems, una vegada als dipòsits clandestins on són acuradament desvallestades, passen frontera i, ja al nord d’Àfrica i de nou montades, són venudes amb la complicitat de les autoritats del paisos nord-africans.
  2. A tallers mecànics: idèntic itinerari fins que són desvallestades; en aquesta ruta, les peces es venen als mateixos centres de desvallestament a particulars, proveïdors de recanvis i tallers que de manera dolosa,  recepten les peces amb profitòs ànim de lucre.
  3. Venudes a particuluars (amb documentació i plaques doblades): de manera paral·lela als robatoris dels vehicles, els grups i organitzacions criminals compren legalment vehicles sinestrats o abandonats, aprofitants la seva documentació per fer servir les plaques de matrícula a les motos robades i venent el conjunt (vehicle – documentació i plaques de matrícula a compradors confiats que no es preocupen de l’origen il·lícit de les seves noves motos.

Consells anti- robatori:

  1. Instal·la un GPS,
  2. Fes servir cadenes que subjectin (sempre que sigui possible) a elements fixes
  3. Si t’ho pots permetre: pàrquing

I recorda: si tornas per la teva moto i aquesta ja no hi és, mira de fer recerca per les immediacions perquè és possible que els lladres, per tal de detectar si tenen gps o no, les deixen estacionades pels voltants d’on les han sostret.

Àmbit: SEGURETAT
Autor: Àlex Muñoz