Píndoles ciutadanes

CINEMA

Cicle de documentals sobre consciència social des de perspectives diferents, a Barcelona. El cicle va començar el dimecres 18 de gener (sorry!), però n’hi ha 2 més en agenda: Un pasaje para Mario, d’Eric Laurence, i La academia de las musas, de José Luis Guerín.

uma-passagem-para-mario
Uma passagem para Mario
musas
La academia de las musas

UNA APP

“Eagle”, un prototipus d’APP guanyadora a Toledo en un concurs de recerca d’idees que facilitin la notificació d’incidències a l’Ajuntament. Res aparentment novedós (no tothom en disposa, però…), si no fos pel fet que hi incorporen altres coses interessants: la comunicació directa amb regidors/es i tècnics/ques responsables de l’àmbit on es genera la incidència, retorn del que es fa per solucionar-ho, cerca per filtres de totes les incidències de la ciutat i en quin punt es troben, i un sistema de gamificació (joc) per mitjà del qual l’Ajuntament pugui reconèixer el valor de les aportacions rebudes retornant-ho en forma de descomptes al comerç local, entrades a espectacles locals, etc.

FINANÇAMENT DE PROJECTES DE PARTICIPACIÓ

L’Ajuntament de València va aprovar a finals de l’any passat una partida de 150.000 € en forma d’ajuts per tal que el teixit associatiu desenvolupi projectes de participació ciutadana als barris de la ciutat.

Coses tan diverses com l’ús d’audiovisuals com a eina per a fomentar la participació ciutadana, el desenvolupament d’una ‘Wiki-xarxa’ per articular i posar en contacte les diverses associacions de la ciutat a través de plataformes en línia, passant per projectes per fomentar la participació del comerç en les polítiques de la ciutat, el disseny d’itineraris artístics als barris o accions per millorar la participació dels col·lectius de persones amb altres capacitats.