L’atenció ciutadana com a motor del canvi

Ferran Martos

Comparteixo amb vosaltres una entrevista efectuada a Jordi Graells, Director General d’Atenció Ciutadana de la Generalitat de Catalunya.

En aquesta, ens explica el seu punt de vista i l’experiència a la Generalitat sobre els canvis que s’estan introduint als serveis d’atenció ciutadana.

Algunes de les seves reflexions apunten que la societat reclama un canvi de l’Administració, “ens han de deixar de veure com buròcrates que sols produïm resultats i dades per convertir-nos en els gestors que les oferim a la ciutadania”. S’ha de passar d’un perfil de funcionari/ària que elabora expedients a un rol de servidors públics amb una interacció àgil amb la societat.

Durant tota l’entrevista, va deixant “titulars” que apunten els canvis sobre els que s’està treballant, “pas cap a una Administració més predictiva i menys reactiva”, i amb la participació de la ciutadania en els processos de creació, implantació i avaluació.

Al final parla de la incorporació de les màquines en l’atenció ciutadana i de la necessària implicació en el canvi dels i de les professionals.

Considereu que estem molt lluny d’aquest escenari o que estem més a prop del que sembla?, anem molt ràpids o massa lents?.

 

1 comentaris sobre L’atenció ciutadana com a motor del canvi

  • Interessant!

    Jo l’he anat seguint als darrers anys i com a mínim és un bon perfil tècnic i innovador. A veure que pot arribar a impulsar…

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *