El crowdfunding ja ha arribat a l’administració pública

Emma Obiols

El micromecenatge o crowdfunding (terme en anglès) és un sistema de finançament en massa basat en “donacions” que realment són inversions perquè al darrera hi ha una compensació econòmica o simbòlica. El crowdfunding té una tendència a l’alça; cada vegada més inversors no professionals compren participacions en empreses de diferents tipologies. El crowdfunding ha populartizat el caràcter social de les inversions de manera que els inversors busquen un sentit de responsabilitat a les seves aportacions econòmiques a banda de la rendibilitat.

Enguany, l’Ajuntament de Biscaia ha estat pioner en la creació   de la seva pròpia plataforma de finançament participatiu sota el nom de Crowdfunding Bizkaia; la primera impulsada per una administració pública. L’objectiu d’aquesta plataforma és ajudar les startups i projectes d’innovació socials de la província. La selecció de projectes que cerquen finançament la realitza la pròpia administració en funció de la seva la viabilitat econòmica i financera. La plataforma permet que la ciutadania inverteixi en els projectes d’interès entre 75€ i 1.000€.

No creieu que si més ajuntaments optessin per crear iniciatives públiques de captació de finançament procedent de la ciutadania es generaria un impacte positiu en la societat? Tots seríem partícips de la creació d’empreses i de llocs de treball amb futur.

En aquest vídeo teniu més informació del programa Crowdfunding Bizkaia.