Dinamització de la comunitat

Ferran Martos

Molt sovint mirem a altres àmbits territorials o a experiències d’altres indrets, i no ens adonem que al nostre municipi tenim bons exemples de treball col·laboratiu entre la ciutadania, les entitats i les administracions.

En aquest cas comparteixo amb vosaltres una experiència el programa Esfera Jove, que es duu a terme al nostre municipi, on la Ramon Molinas Foundation col·labora amb la Fundació Marianao per desenvolupar l’experiència.

Esfera Jove és un programa que va obtenir el premi voluntariat al 2011, on els i les joves intervenen adoptant un rol de dinamitzadors de la comunitat, fent un paper rellevant de facilitadors o intermediaris en la relació entre els diferents actors de la ciutat, en essència un instrument més que posa en relació als diferents agents que han d’intervenir en el territori.