A dia d’avui encara hi ha un terç de la població mundial per al qual l’accés a l’aigua és un bé escàs i no té accés a l’aigua potable a casa seva. No obstant, hi ha iniciatives solidàries, com la de l’agència Cordon Creative, que intenten apropar aquest bé de primera necessitat a aquests 2.100 milions de persones. Aquesta agència ha creat Watermarks, un banc d’imatges amb una marca d’aigua sobreimpressa sobre més de 500.000 fotos i 3.000 vídeos relacionats amb l’aigua com a eix central i classificats en sis seccions: persones, sequera, paisatge, animals, ciutat i objectes.

Per la compra de cada imatge es destina un 5% dels beneficis a l’ONG Water.org, creada per l’actor Matt Damon, amb l’objectiu de facilitar l’accés a l’aigua a països en vies de desenvolupament. Accedir a l’aigua potable ajuda al desenvolupament d’aquests països, contribueix a fomentar l’assistència a l’escola, reduir malalties i millora de les condicions sanitàries i qualitat de vida d’aquests països.

En aquest enllaç es poden veure els vídeos i les fotos solidàries.

Àmbit: TERRITORI
Autor: Emma Obiols