metròpolis de ciutats

El 7 de febrer s’inaugura al Cibilab de Cornellà de Llobregat l’exposició METRÒPOLIS DE CIUTATS, repensar l’urbanisme metropolità, en el marc de la divulgació del procés de redacció del Pla director urbanístic metropolità (PDU) que s’està elaborant des de l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB).

L’urbanisme vigent al territori metropolità de Barcelona té ja més de 4 dècades: el “mític” Pla General Metropolità (PGM), en vigor des del 19 de juliol de 1976. Aquest PDU es planteja com una revisió del PGM, adaptant el contingut i objectius del document al context actual.

L’any 2013 l’AMB inicia aquests treballs per la revisió, amb workshops i sessions de treball en què s’incorpora als tècnics dels Ajuntaments de l’AMB, entre ells, Sant Boi. S’ha anat fent molta feina des de llavors, especialment de diagnosi, que podrà consultar-se en aquesta mostra.

L’objectiu d’aquesta exposició, itinerant i interactiva, és apropar els ciutadans els conceptes bàsics i les directrius urbanístiques que planteja el PDU; té la voluntat de compartir els continguts pensats, debatuts i desenvolupats per una xarxa de més de 400 experts de diferents disciplines, tècnics d’ajuntaments i tècnics de l’AMB, sota la coordinació de l’AMB.

I com a preguntes plantejades:
Com serà la metròpolis de Barcelona del futur?
Quins reptes cal afrontar?