“La cultura es menja l’estratègia per esmorzar”
O “culture eats strategy for breakfast” com va dir Peter Drucker, reconegut filòsof que va reflexionar a la seva obra sobre la gestió de les organitzacions. En aquest cas parla de com la cultura organitzativa, la realitat d’una organització, és la clau a l’hora d’implementar qualsevol decisió estratègica que es vulgui dur a terme.
En aquest magnífic article en Xavier Marcet parla de la transformació cultural de l’empresa. I dintre de l’article, si em quedés amb una frase seria aquesta: “La cultura de la empresa se mira en el espejo de sus inercias”. L’article reflexiona sobre el vincle que s’estableix entre la persona i la cultura organitzativa i sobretot en que es pot definir una cultura organitzativa determinada però que la translació a la realitat depèn totalment del que facin les persones que la composen. Per tant, és força habitual que una organització defineixi una cultura x i que aquesta convisqui amb la cultura real. Evidentment, quan més a prop estiguin aquesta cultura formal i la informal, més sentit tindran les actuacions i millor funcionarà l’organització.