Connect. Create. Care

Xavi Belarte

En algún momento, en su época, todas las artes fueron contemporáneas. Yasha Young

Només cal moure’s o passejar per les nostres ciutats per veure com l’street art és força present a molts racons d’aquestes. Sovint però les intervencions ens passen desapercebudes, i a vegades val la pena aturar-se un moment i contemplar-les. Un dels llocs que conec bé a Barcelona és al Poblenou, al carrer Selva de Mar, d’on són les fotos de la capçalera.

Si hi ha una ciutat però, que destaca per ser un referent de l’avantguarda cultural aquesta és, com no, Berlín. I només Berlín pot ser capaç de pensar que un art tan estrictament de carrer com aquest, podria encabir-se dins la “rigidesa” d’un museu, però no pas com una exposició temporal, no. Aquest setembre han inaugurat l’Urban Nation Museum, el primer museu permanent dedicat en exclusiva a l’art urbà, i on l’edifici mateix ha estat dissenyat ad hoc.

Un museu de arte urbano no encaja en un templo brillante como los que albergan y enseñan el arte establecido..

Val la pena llegir l’article publicat a La Vanguardia l’octubre passat: Pàgina 1 i 2

Fotos capçalera: Pilar Abad