com t’imagines la rambla del futur?

Ahir, 8 de novembre, va ser el Dia Mundial de l’Urbanisme, declarat per l’ONU com a data per a recordar accions necessàries per al bé comú, com la remodelació d’algunes àrees ciutadanes.

Si parlem de Barcelona, segurament coincidirem en que la Rambla és un espai a ser repensat i transformat, per a recuperar-lo per a l’ús de la ciutadania, més enllà de l’ús turístic que l'”okupa” a dia d’avui.

Amb aquest motiu, l’Ajuntament de Barcelona va convocar un concurs internacional per a la transformació de la rambla a principis de 2017, amb estratègies que anaven des d’accions social i turisme, fins a l’espai públic, passant per cultura, patrimoni i mobilitat:

I l’equip guanyador ha estat KM-ZERO. Es tracta d’un equip de 15 professionals de diferents àmbits: Itziar González (arquitecta), Arnau Boix (arquitecte), Lola Domènech (arquitecta), Olga Tarrasó (arquitecta), Jordi Quiñonero (sociòleg), Paul B. Preciado (filòsof), Josep Selga (biòleg), Ole Thorson (enginyer de camins, canals i ports), Sergi Cutillas (economista), Ernest Cañada (geògraf), Albert Conesa (enginyer industrial), Sebastià Ribot (enginyer de camins, canals i ports), Cristina Pedraza (arquitecta tècnica), Pablo Feu (advocat) i Pere Mogas (urbanista).

El projecte es desenvoluparia a partir de tres propostes alternatives que el govern municipal dona com a punts de partida:

I com a punts destacats de la proposta guanyadora:

– presenta un pla de gestió d’espais de gran afluència que inclou estratègies per canviar els usos comercials dedicats al turisme i potenciar els usos ciutadans de l’espai.

– preveu desenvolupar polítitques d’habitatge per recuperar veïns residents a la Rambla

– contempla actuacions de millora de l’accessibilitat al transport públic i mesures de restricció del vehicle privat.

Ara l’equip haurà d’aprofundir en la proposta, amb la previsió que la tardor de 2018 estigui enllestit el projecte d’urbanització i els obres comencin a principis de 2019.

Dibuix portada:
www.tonisantiago.com