Banderes i curiositats

Emma Obiols

Ferdio, un taller d’infografia danès, ha creat un web sobre banderes de tot el món. Ha explorat des dels colors, les formes, l’origen fins la història. Algunes curiositats a les quals fan menció són:

• que la bandera danesa és l’única bandera europea que no ha patit canvis en relació a l’original.
  • els colors més comuns són els primaris; el color lila no està representat en cap bandera.
  • tot i que només hi ha 200 banderes nacionals, n’hi ha moltes de similars. Per exemple, Romania i Txad són idèntiques (tres barres verticals en blau, groc i vermell). Indonèsia i Polònia tenen els mateixos colors però en una posició invertida (vermell i blanc).
  • només hi ha dues banderes anteriors al 1600: la bandera danesa (s. XIV) i la neerlandesa (s. XV).
  • les banderes més comunes són les que tenen tres barres horitzontals.

En aquest enllaç podeu trobar més anècdotes relacionades amb les banderes del món.