Tothom que tingui infants en edat escolar hem sentit parlar dels centres que funcionen per projectes, del mètode Montessori, del treball per racons…  però aquestes noves maneres de fer escola també necessiten d’uns nous espais que vagin més enllà de les típiques aules i els pupitres que tothom coneix. Uns espais molt més flexibles i adaptables, i també acollidors i atractius, que facilitin la transversalitat.

L’arquitectura dels espais exteriors també cobra importància: llocs que fomentin el joc, la relació amb els companys, la descoberta de l’entorn, el contacte amb les estacions de l’any i perquè no, els moments de solitud.

És maco també que l’escola tingui algun element distintiu que la faci identificable, que els infants identifiquin com a seu (un gran arbre, un mural amb colors…) que quan siguin grans el recordin amb nostàlgia.

Des del món de l’ arquitectura junt amb el món de la pedagogia i de l’ensenyament ja s’ha començat fa temps a treballar aquesta línia d’investigació.

Us mostrem alguns exemples… se semblen a la vostra escola? A la meva no…

http://entornosaludable.com/15/05/2015/el-aprendizaje-activo-un-aspecto-clave-en-el-diseno-de-las-aulas/

https://www.plataformaarquitectura.cl/cl/905386/wegrow-big/5bd8a7faf197ccaa4a00067e-wegrow-big-photo

Àmbit: TERRITORI
Autor: Júlia Miquel