L’abordatge de situacions complexes als serveis socials
1ª edició
Sessió 1: 11 de maig (Can Massallera de 9.30 a 13.00)
Sessió 2: 25 de maig (Can Massallera de 9.30 a 13.00)
Sessió 3: 1 de juny (Can Massallera de 9.30 a 13.00)
Sessió 4: 14 de juny (Olivera de 16.00 a 18.00)
- Reforçar algunes habilitats cognitives, estratègies de gestió de les emocions i habilitats de comunicació que minimitzen els riscos relacionats amb l’hostilitat i les respostes violentes.
- Incorporar estratègies i tècniques de diàleg amb els usuaris/es que faciliten la gestió dels processos de canvi i l’abordatge de situacions professionals especialment crítiques o complexes.
• Habilitats socials en situacions complexes: fer i rebre crítiques, afrontar l’hostilitat i
gestionar les emocions.
• Diferència entre dificultats i problemes.
• Les solucions intentades com a mecanisme de construcció de problemes.
• Criteris generals d’abordatge de les resistències al canvi
• La gestió de la relació amb les persones col·laboradores
• La gestió de la relació amb les persones que volen i no poden
• La gestió de la relació amb les persones que s’oposen
• La gestió de la relació amb les persones que no saben el que volen
• Les preguntes en el procés de comprensió i orientació dels problemes
• El resum i la reestructuració lògica
• L’evocació o el poder de la reestructuració analògica
• Les propostes d’experimentació o acció
· Que la ciutadania incrementi la confiança en els seus representants i en l’Administració (repte vinculat a la qualitat de ciutat amable)
Formació vinculada a la Unitat de Prevenció de Riscos Laborals