Manual per a entorns d’aprenentatge innovadors

Robert López

El Centre UNESCO de Catalunya i la UOC han presentat el Manual per a entorns d’aprenentatge innovadors que sintetitza els set principis de l’aprenentatge i les característiques organitzatives que els possibiliten. Combina la reflexió i les bases per a l’actuació per al canvi educatiu.

El Manual es divideix en quatre capítols, que ofereixen una síntesi concisa i no tècnica d’un volum substancial de reflexió internacional sobre aprenentatge i innovació i on es presenten eines per promoure l’acció pràctica.

Deixo una síntesi dels set principis de l’aprenentatge en torn els quals s’edifica el manual. Interessant per donar-li voltes:
1. Necessitat d’implicació activa
2. Aprenenttge amb naturalesa social i cooperatiu
3. Les motivacions de les persones que aprenen i al paper clau de les seves emocions
4. Sensible a les diferències individuals
5. Requereixen esforç i repte per part de tothom però sense una sobrecàrrega excessiva
6. Funciona amb claredat d’expectatives
7. Promou intensament la “interconnexió horitzontal”

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *