02/06/2020
Manual per a entorns d’aprenentatge innovadors
El Centre UNESCO de Catalunya i la UOC han presentat el Manual per a entorns d’aprenentatge innovadors que sintetitza els set principis de l’aprenentatge i les característiques organitzatives que els possibiliten. Combina la reflexió i les bases per a l’actuació per al canvi educatiu.
El Manual es divideix en quatre capítols, que ofereixen una síntesi concisa i no tècnica d’un volum substancial de reflexió internacional sobre aprenentatge i innovació i on es presenten eines per promoure l’acció pràctica.
Deixo una síntesi dels set principis de l’aprenentatge en torn els quals s’edifica el manual. Interessant per donar-li voltes:
1. Necessitat d’implicació activa
2. Aprenenttge amb naturalesa social i cooperatiu
3. Les motivacions de les persones que aprenen i al paper clau de les seves emocions
4. Sensible a les diferències individuals
5. Requereixen esforç i repte per part de tothom però sense una sobrecàrrega excessiva
6. Funciona amb claredat d’expectatives
7. Promou intensament la “interconnexió horitzontal”