Ho sento. Si has clicat no trobaràs cap impactant ni dramàtica realitat ni res similar. És més, es pot assegurar que d’alguna manera has caigut en el temut clickbait.

I què és el clickbait? És un terme que va començar a cuallar a principis d’aquesta dècada i que fa referència a continguts d’Internet que depenen de titulars sensacionalistes per atraure major proporció de clics i sobretot fomentar la viralitat a través de les xarxes socials amb l’objectiu, en moltes ocasions, d’obtenir ingressos publicitaris. Si seguiu xarxes socials, diaris digitals o blogs us haurà ressonat aquest concepte. Aquí podeu llegir diverses tècniques que s’utilitzen per provocar clickbait.

Però sempre es pot fer alguna cosa! Tant a petita escala amb la iniciativa del hashtag #unclicmenys com a gran escala amb l’algoritme que treballa Facebook per donar menys visibilitat a aquestes notícies i també a les anomenades notícies falses. Veurem que poden aconseguir! Sinó sempre podrem aprendre de l’iniciativa que van fer a Austràlia i que solament podràs entendre si treballes a l’Administració i llegeixes això.

 

 

Àmbit: INFORMÀTICA
Autor: Robert López