Aquesta web és l'Avançat 2019-2022: L'aprenentatge pràctic, el quart pla de formació i desenvolupament de l'Ajuntament de Sant Boi de Llobregat. El pla ha estat elaborat íntegrament per la Unitat d'Anàlisi i Desenvolupament (Servei de Recursos Humans).
El nou pla de formació aposta definitivament per nous models d'aprenentatge i per la idea de fer i aplicar. La lògica és que el treball que desenvolupem no està basat en el que sabem sinó en el que sabem fer amb allò que sabem. D'aquí el subtítol del pla: l'aprenentatge pràctic. L'organització ja ha tingut tres plans de formació i desenvolupament estructurats en la darrera dècada a banda de la possibilitat de formar-se a molts altres nivells i institucions.
El focus ha d'estar en l'aplicació del coneixement adquirit durant els anteriors tres plans de formació. reduint el pes de la formació planificada i apostant per altres modalitats d'aprenentatge de forma més clara i amb un alt component col-laboratiu. Cada persona de l'organització aprèn de maneres diferents i cal articular diferents alternatives que donin resposta a les diferent necessitats i potenciar escenaris de col·laboració i connexió entre les persones de l'organització.
L'Aprenentatge informal és per naturalesa espontani però es pot afavorir a partir de la visualització. conversació i connexió. Cal activar-lo i potenciar-lo. La visualització proporcionant recursos i instruments que permeten als treballadors una connexió àgil efectiva. la conversació presencial o virtual per aprendre i intercanviar idees i propostes i la connexió promovent canals diferents.
L'aposta és eliminar les fronteres entre formació i feina i entendre-ho com un tot. Fomentar la connexió entre aquests dos àmbits i entre es persones.
Per tant, els tres objectius de ('Avança't 2019-2022: L'aprenentatge pràctic són:
- 1. Fomentar la corresponsabilitat en l'aprenentatge de les persones de l'organització
- 2. Connectar persones
- 3. Destruir la barrera entre formació i treball
Intentarem que el pla de formació Avança't 2019-2022: L'aprenentatge pràctic estigui vinculat al dia a dia del nostre treball i més que esdeveniments de formació concrets hi hagi actituds, ocasions i entorns planificats per l'aprenentatge permanent.