Humilitat Intel·lectual

Neus Tayà

El pensament crític està sobrevalorat en educació

Aquesta és l’afirmació que fa Jonathan Osborne, catedràtic emèrit d’Educació Científica a la Universitat de Stanford (Califòrnia) i autor, al costat d’un equip multidisciplinar, de l’informe “Educación Científica en una Era de Desinformación” que tracta de com servir-se de l’educació científica per combatre la xacra de la postveritat i les seves fake news.

Aclarim la qüestió: no és que renegui del pensament crític, el que afirma és que no podem jutjar el que desconeixem. En una entrevista publicada al Diari de l’Educació argumenta que, davant l’àmplia gama d’informació de la qual disposem actualment, cal construir una certa humilitat intel·lectual nascuda del reconeixement del poc que qualsevol de nosaltres realment sap i, molt menys, entén. Serà a partir d’aquesta humilitat que cercarem el coneixement amb una disposició crítica davant el que ens trobarem en les diferents fonts d’informació.

Siguem intel·lectualment humils, no oblidem que la primera de Les 7 característiques d’una persona intel·ligent és reconèixer la seva ignorància.

 

 

2 comentaris sobre Humilitat Intel·lectual

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *