Educació Flexible
Amb l’extensió de la pandèmia del COVID-19 a molts països del món, la forma de mantenir l’aprenentatge en interrupció s’ha convertit en un repte important per a la comunitat educativa mundial.
En aquest sentit, la UNESCO institute ha publicat un nou manual sobre l’aprenentatge flexible durant l’epidèmia del COVID-19 amb una publicació especial titulada “Manual per la facilitació de l’aprenentatge flexible durant la interrupció educativa: l’experiència xinesa en el manteniment de l’aprenentatge no interromput pel COVID-19″.
L’article descriu diverses estratègies d’aprenentatge flexible i en línia que es van implementar a la Xina en el període de tancament de les escoles i que va arribar a més de 270 milions a les seves cases.
L’educació flexible ofereix la possibilitat de diferents opcions d’aprenentatge segons les necessitats individuals. La metodologia per poder portar a terme l’educació flexible que s’ha utilizat és l’open learning. Aquesta nova fòrmula d’apretentage pretén que els i les estudiants siguin més independents i autosuficients, mentre que els i les mestres són més facilitadors d’aprenentatge. És una nova manera d’aprendre que ofereix opcions basades amb les seves necessitats, però d’altra banda, requereix el desenvolupament de competències tals com: l’autorregulació, autocontrol i l’aprenentatge actiu. En el següent apartat hi ha una llista de plataformes educatives i de recursos per ajudar a les famílies, docents, escoles i administracions educatives a facilitar els aprenentatges i donar suport i interacció mentre les escoles estiguin tancades.