Aprenentatge confinat
Hem superat les dues primeres setmanes de confinament i gradualment ens estem adaptant a aquesta situació excepcional. De les múltiples informacions i propostes que circulen per les xarxes, destaco una rebuda dies enrere en un grup de Whatsapp de companys de batalleta, i que trobo ben lúcida. Es tracta d’una brevíssima entrevista a la filòsofa barcelonina Marina Garcés. La professora de la UOC ens comparteix la seva principal reflexió a la llum de l’experiència confinada: vivim un nou context limitador i a la vegada estressant. Ben vist, el confinament és una nova oportunitat educativa per créixer com a comunitat, però només ho serà en la mida que compartim el sentit d’aprenentatge individual assolit durant aquests dies estranys. Paradoxalment, dies gran distància social i també de profusa hiperconnectivitat digital.
Aquí teniu el link als 7′ d’entrevista:
L’Educació durant el confinament
I per aprofundir en la reflexió sobre els efectes del confinament post-pandèmia Covid-19, entrevista a El Diari de l’Educació