Vida Samboyana – Trencadís

Xavi Belarte
trencadís -issa

[de trencar]

1 adj Que és fàcil de trencar-se, fràgil.

2 f 1 Acció de trencar o de trencar-se moltes coses;

2 l’efecte.

3 f 1 Acció de trencar o de trencar-se en molts bocins;

2 l’efecte.

4 m ART Mosaic fet amb trossos de ceràmica trencada.

Trencadís també és però, el dipòsit digital de la Xarxa de Biblioteques Municipals de la Diputació de Barcelona que té com objectius:

• Promoure i difondre la cultura local facilitant l’accés a tot tipus de materials culturals i de qualitat, nascuts digitalment o bé impresos i digitalitzats posteriorment.
  • Donar a conèixer col·leccions úniques i/o poc conegudes del patrimoni de les biblioteques.
  • Preservar aquells documents antics que tenen un estat físic delicat.

A banda d’altres tipus de documents, la part més interessant d’aquest recurs, i de la que us en vull parlar avui, és el fons de publicacions periòdiques locals, agrupades per municipis. I per què? Perquè Sant Boi de Llobregat s’acaba d’estrenar al Trencadís.

Les biblioteques de Sant Boi, com la resta de biblioteques, conservem tota aquella documentació que fa referència al nostre municipi, i entre aquesta, la premsa local. Una capçalera que complia els requisits per ser objecte de digitalització i incorporar-la al Trencadís era “Vida Samboyana

la revista local oficial de la vida de Sant Boi de Llobregat amb col·laboracions d’intel·lectuals, historiadors i periodistes locals.

Doncs bé, ja teniu accessible des del núm.1 (1955) fins el núm. 256 (1977), és a dir, tots els editats.

Feu-li una ullada, paga la pena.