Una mirada conjunta dels espais de menjador escolar

Ferran Martos

La col·laboració entre administracions i ciutadania, ha de ser amplia i contemplar el màxim d’estratègies i àmbits de treball.

Un exemple és abordar de forma conjunta i compartida, la realitat dels espais de menjador escolar i cercar elements de millora.

Comparteixo una nova eina impulsada pel Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya, procés participatiu de l’espai de menjador escolar,  orientat a construir juntament amb la ciutadania com es vol que sigui aquest espai  i com es pot integrar en el projecte educatiu del centre.

L’objectiu és millorar la qualitat educativa, alimentaria i de servei de l’espai de migdia.

Ens trobem amb un procés que contempla diferents fases:

  1. Debatre amb el sector amb sessions territorials.
  2. Treballar en els centres educatius per incorporar la visió de la infància per reflexionar sobre l’espai menjador escolar.
  3. Presentació de resultats i tancament del procés participatiu.

L’espai habilitat contempla:

  • Un apartat explicatiu del procés.
  • Un segon, amb la proposta de tres eixos de treball per desenvolupar el debat, (l’espai de migdia en el projecte educatiu de centre, l’alimentació a l’espai de migdia, sobre la qualitat del servei de l’espai de migdia).
  • Un tercer bloc per a les sessions presencials.
  • Un últim per a sessions autogestionades a nivell d’entitats o organitzacions.

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *