08/07/2020
Una mirada conjunta dels espais de menjador escolar
La col·laboració entre administracions i ciutadania, ha de ser amplia i contemplar el màxim d’estratègies i àmbits de treball.
Un exemple és abordar de forma conjunta i compartida, la realitat dels espais de menjador escolar i cercar elements de millora.
Comparteixo una nova eina impulsada pel Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya, procés participatiu de l’espai de menjador escolar, orientat a construir juntament amb la ciutadania com es vol que sigui aquest espai i com es pot integrar en el projecte educatiu del centre.
L’objectiu és millorar la qualitat educativa, alimentaria i de servei de l’espai de migdia.
Ens trobem amb un procés que contempla diferents fases:
- Debatre amb el sector amb sessions territorials.
- Treballar en els centres educatius per incorporar la visió de la infància per reflexionar sobre l’espai menjador escolar.
- Presentació de resultats i tancament del procés participatiu.
L’espai habilitat contempla:
- Un apartat explicatiu del procés.
- Un segon, amb la proposta de tres eixos de treball per desenvolupar el debat, (l’espai de migdia en el projecte educatiu de centre, l’alimentació a l’espai de migdia, sobre la qualitat del servei de l’espai de migdia).
- Un tercer bloc per a les sessions presencials.
- Un últim per a sessions autogestionades a nivell d’entitats o organitzacions.