Secundària, treballem per projectes?

Xavier Pérez

Els processos d’innovació pedagògica estan sent cada dia més protagonistes als instituts de secundària. Un dels principals instruments d’aquesta innovació el trobem en el treball per projectes.

El treball per projectesProject-based learning (PBL) és un mètode de treball globalitzador que pretén tornar el protagonisme a l’alumnat, fent-lo responsable del seu propi aprenentatge.

Treballant en projectes els nois i noies aprenen a pensar per ells i elles mateixes, a investigar i a aprendre dels seus errors i dels seus encerts. Aquesta metodologia dóna l’oportunitat als adolescents d’escollir quins temes volen treballar i què els interessa i això fa que tot el que aprenen tingui un significat per a ells i elles.

Els professors i professores treballen amb grups que integren persones de cultura i de nivells d’habilitats i aprenentatges molt diferents.

L’aprenentatge per projectes assegura una gran motivació davant de cada aprenentatge. En canviar el paradigma clàssic del procés d’aprenentatge per un aprenentatge sensible, es facilita que cada persona pugui aprendre, de manera inclusiva, contribuint a la construcció social del coneixement. La neuroeducació confirma aquest procés com a fonamental per aconseguir una societat futura més cohesionada i amb pensament científic.

Algunes plataformes agrupen instituts de secundària que aposten pel treball per projectes:

Inspira secundària

Xarxa d’Instituts Innovadors

15 avantatges treball per projectes

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *