Prado píndoles

Xavi Belarte

La meva anterior entrada en aquest àmbit anava de com la realitat augmentada pot “omplir forats” als museus. Aquesta però, anirà de com la utilització d’aplicacions per a mòbil, i de les xarxes socials, permeten a aquests la possibilitat d’oferir passejades  per les seves instal·lacions d’una manera íntima i relaxada.

En concret em refereixo a l’ús que des de agost de l’any passat, tot i alguns problemes tècnics, està realitzant el Museo del Prado de l’Instagram Stories. Cada dia pugen un vídeo en directe d’uns 10 minuts de durada on comenten algun dels quadres, coneguts o no, del seu museu. I tan sols amb un mòbil, un pal de selfie i un petit guió.

“Queremos crear una conexión más emocional con el visitante y hacer que el museo sea algo más cotidiano. La gente tiene la idea de que el Prado es el edificio, imponente y clásico, pero en verdad encierra historias curiosas que pueden interesar a todo el mundo. La intención es romper esa barrera y que no se tenga miedo a asomarse a sus salas”

Javier Sainz de los Terreros, tècnic de gestió i encarregat de comunicació digital del museu.

Més informació aquí.

Recordeu que els vídeos de Instagram Stories només estan disponibles durant 24 hores.

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *