Prado píndoles
La meva anterior entrada en aquest àmbit anava de com la realitat augmentada pot “omplir forats” als museus. Aquesta però, anirà de com la utilització d’aplicacions per a mòbil, i de les xarxes socials, permeten a aquests la possibilitat d’oferir passejades per les seves instal·lacions d’una manera íntima i relaxada.
En concret em refereixo a l’ús que des de agost de l’any passat, tot i alguns problemes tècnics, està realitzant el Museo del Prado de l’Instagram Stories. Cada dia pugen un vídeo en directe d’uns 10 minuts de durada on comenten algun dels quadres, coneguts o no, del seu museu. I tan sols amb un mòbil, un pal de selfie i un petit guió.
“Queremos crear una conexión más emocional con el visitante y hacer que el museo sea algo más cotidiano. La gente tiene la idea de que el Prado es el edificio, imponente y clásico, pero en verdad encierra historias curiosas que pueden interesar a todo el mundo. La intención es romper esa barrera y que no se tenga miedo a asomarse a sus salas”
Javier Sainz de los Terreros, tècnic de gestió i encarregat de comunicació digital del museu.
Més informació aquí.
Recordeu que els vídeos de Instagram Stories només estan disponibles durant 24 hores.