És molt freqüent pensar que la marxa nòrdica o nordic walking és simplement el resultat d’afegir uns pals al fet de caminar, però en realitat és una manera de caminar on s’inclou no només l’acció de les cames, sinó també la part superior del cos aplicant una tècnica concreta que garanteix una correcta alineació articular i minimitza el risc de lesions . La tècnica de la marxa nòrdica es basa en els principis següents:

  •  Tècnica correcta del caminar.
  • Una postura i una correcta alineació del cos – estabilitat central, ús actiu dels músculs de l’esquena i l’abdomen-.
  •  Ús adequat de la tècnica específica dels pals -tècnica similar a l’esquí de fons, pas clàssic-.

Resumint molt diríem que es tracta de caminar impulsant-nos amb dos bastons dissenyats especialment per a la pràctica d’aquesta modalitat esportiva, simulant l’acció de l’esquí de fons. El resultat és un moviment natural que actua de forma suau però molt efectiva en tot el nostre organisme, aportant-nos múltiples beneficis  tant a nivell de salut com de millora de la nostra condició física. Aquests beneficis van lligats a la pràctica regular i a la utilització d’una bona tècnica, per això es recomana iniciar-se en aquest esport de la mà d’una persona especialitzada en marxa nòdica.

La INWA (Associació Internacional de Nordic Walking) distingeix tres nivells de Nordic Walking: el nivell salut (promoció d’hàbits de vida actius, processos de rehabilitació o tractament d’algunes patologies), el nivell fitness (per millorar la condició física), i el nivell esportiu (amb l’objectiu de competir i millorar el rendiment esportiu). És una activitat segura, eficaç i equilibrada que ens ajuda a treballar tot el cos de forma simètrica i ens permet adaptar el nivell de l’activitat segons l’objectiu del practicant.  Això fa que sigui una activitat apte per a tothom, des de nens fins a persones de la tercera edat.

I per si penseu allò de “el movimiento se demuestra andando”, aquí teniu un tutorial on s’aprecia la tècnica i els moviments de la marxa nòrdica.

Autor: Neus Tayà