La missió
Mariana Mazzucato és Professora d’ Economics of Innovation and Public Value at University College London (UCL) i autora del llibre El Estado emprendedor : mitos del sector público frente al privado. Ha estat l’encarregada de l’el·laborar les recomendacions estratègiques programa marc per la Investigació i la Innovació a la Unió Europea (Mission Oriented Research and Innovation in the European Union: a problem solving approach to fuel innovation -led growth) amb polítiques orientades a missions.
Quines són les principals característiques que haurien de tenir aquestes missions:
- Missions amb audàcia i amb valor social.
- Missions amb objectius concrets.
- Missions que impliquin investigació i innovació tecnològica (en un temps determinat)
- Missions que fomentin les relacions intersectorials
- Missions amb múltiples solucions.
Podem orientar la innovació cap a problemes concrets? Hem de canviar els objectius per missions que permetin la col·laboració entre diferents sectors? Potser, amb missions amb aquestes característiques es podrien resoldre problemes que ens permetin aconseguir societats més justes i sostenibles. Assumir riscos, fer inversions a llarg termini seran fonamentals per aconseguir els nous reptes de la nostra societat, aconseguir una comunitat més intel·ligent (amb innovació), més sostenible i més inclusiva.
Així ho defineix Mariana Mazucatto: La idea de misión (El País).