La generositat a la feina… prosperitat per a tothom!
Podem observar que les persones més actives, més felices i més pròsperes són més generoses amb els seus coneixements i amb la seva experiència i això les fa viure més plenament. També que les persones que s’estimen allò que fan, les que gaudeixen aprenent, coneixent gent i compartint allò que saben, són les que creen valor i impulsen, fan que els esdeveniments arribin a ser. Si tot això ho apliquem igualment a la feina, s’estén a tots els àmbits vitals i de retruc la prosperitat també arriba a l’empresa.
Hi ha estudis que demostren que la generositat a la feina es contagia, millora el benestar laboral i ens fa sentir millor amb nosaltres mateixos.
Aquesta ha estat una de les conclusions de l’estudi de Sonja Lyubomirsky de la Universitat de Califòrnia Riverside realitzat entre els treballadors de Coca-Cola Iberia. Després d’analitzar durant quatre mesos els comportaments de professionals voluntaris a les oficines de Madrid, es va arribar a la conclusió que les persones més generoses es mostren menys irritables, tenen millor gana, millor qualitat de son, redueixen els seus símptomes depressius i se senten més compromeses amb el seu treball. I encara més, són capaços de generar major connexió amb la resta de companys i companyes. Podem consultar l’article de El País “La generosidad en el trabajo nos haces más eficaces” de Pilar Jericó.
En altres paraules, la generositat a més d’ajudar-nos a evolucionar com a espècie, reforça el nostre compromís amb l’organització i es crea millor ambient de treball.
La generositat ens obre portes de la prosperitat, afirma Tim Sanders, autor del llibre “Love Is The Killer App: How To Win Business And Influence Friends”, i ho argumenta a l’article “Love Is The Killer App”. Al llibre descobreix les 5 raons que fan de la generositat la millors estratègia per a la prosperitat individual i corporativa.
Practicant la generositat:
- Construïm una marca excepcional
En intercanviar amb generositat el nostre coneixement a la xarxa ens diferenciem i som útils. Som una bona font d’informació per a les persones del voltant i som percebuts com persones amb informació valuosa.
- Generem una experiència singular
On junt al coneixement hi ha l’oportunitat, la intel·ligència i el valor afegit. La nostra generositat produeix sorpresa i alegria.
- Captivem l’atenció de les persones
L’atenció és el recurs més escàs. Aquests trets distintius fan que ens parin atenció i ens aconsellin quan ho necessitem. La xarxa de relacions i l’àrea d’influència creixen.
- Aprofitem el poder de la presumpció positiva
Per avançar cal fer canvis. Un dels majors obstacles per al canvi és la desconfiança. En construir relacions amb un bon nivell de confiança, els nostres arguments i recomanacions guanyen solidesa i les nostres referències seran més ben valorades.
- Rebem una retroalimentació excepcional
I verifiquem el valor del nostre coneixement. Les persones amb qui compartim ens donen informació útil a canvi: ens diuen què funciona, què no funciona. En entrar en aquesta dinàmica prodigiosa aprenem gràcies a les persones amb les que compartim.