Invertir en joves talents

Emma Obiols

Quan pensem en la paraula inversor ens ve al cap la típica imatge de persona vinculada al món dels negocis que va vestida amb americana, corbata i el seu maletí. Als EEUU són moltes les cares conegudes, com Ashton Kutcher o Leonardo Di Caprio, que han apostat per invertir en startups tecnològiques sorgides a Silicon Valley.

Aquesta tendència americana comença a tenir els seus adeptes a casa nostra. Pau Garcia-Milà és professor, comunicador i empresari. Quan tenia 20 anys va fundar junt amb Marc Cercós, eyeOS una empresa especialitzada en cloud computing i que l’any 2014 va ser comprada per Telefónica.

El 2011 va crear la xarxa social Bananity amb el soci Sergio Galiano i en la qual hi van invertir diverses personalitats com Cristina Garmendia, ex ministra de Ciència i Innovació o l’humorista i presentador Andreu Buenafuente. Per al conegut periodista, els diners quedaven en un segon pla; el més important per a ell era veure créixer el projecte i contribuir-hi amb aportació d’idees. La inversió en joves talents és clau per regenerar l’ecosistema econòmic. No obstant, Bananity va posar fi a la seva trajectòria el 2015.

Lluny de desanimar-se, Pau Garcia-Milà va tornar a endinsar-se en un nou projecte, IdeaFoster, una consultora d’innovació orientada a ajudar empreses a posar en pràctica metodologies usades per Start-Ups a fi de transformar en realitat les seves idees.

Altres exemples de personatges de renom que han invertit en startups són:

  • El xef més conegut del món, Ferran Adrià, va invertir en la startup catalana Tri4Real, que el 2016 va ser adquirida per la plataforma Airbnb.
  • El reconegut actor internacional Antonio Banderas va invertir en l’empresa Kandor Graphics que aspira a ser el “Pixar espanyol”.
  • El publicista Risto Mejide que admet la seva passió per les startups; fet que el va portar a apostar per Conector, una acceleradora de startups i que alhora assessora empreses com SEAT que volen endegar les seves pròpies acceleradores corporatives.

Andreu Buenafuente es preguntava, “perquè he d’invertir en vi si puc invertir en comunicació i joves talents?” A Espanya, tradicionalment s’ha optat per posar diners en aquelles activitats que donen una rendibilitat a curt termini sense pensar en les potencialitats que pot oferir un projecte endegat per joves.

Trobareu més informació sobre inversió en joves talents als següents enllaços:

En el següent vídeo hi trobareu una divertida entrevista d’Andreu Buenafuente a Pau Garcia-Milà. Tot i que ja té uns quants anys, val la pena donar-hi un cop d’ull.

 

 

 

 

 

2 comentaris sobre Invertir en joves talents

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *