Inspecció i innovació educativa
El Robert López ens va passar la pista. De primera lectura ens vam adonar que encaixava amb una sèrie de converses recurrents sobre què és i què no és la innovació quan parlem d’educació. No es tracta d’inventar la sopa de pistons, perquè per una banda ja està inventada i per un altra la innovació és quelcom més complex que una invenció, per molt novedosa i moderna que ens pugui semblar d’entrada.
Podem coincidir que és imprescindible introduir-hi canvis urgents en el sistema educatiu. Fins aquí unanimitat. Ara bé, quins han de ser concretament els canvis en la vida escolar que han de respondre a necessitats, qüestions o problemes plantejats per la comunitat educativa, uns canvis que s’han de poder implementar mitjançant un nou producte, servei, procediment o forma d’organització exitosa i difosa de forma generalitzada. Aquesta és la dificultat i el repte de la innovació, i no només la novetat o les modes.
Compartim aquí un interessant article que posa el dit a una nafra sovint menystinguda en la seva importància: la inspecció educativa. El post publicat fa mesos pel Carlos Magro, consultor independent d’estratègia digital en l’entorn educatiu i en comunicació corporativa, és plenament vigent i suggerent.
Altres:
Maxi Miró, Neus Tayà i Xesco Montañez
PD.- Imatge destacada: fotograma de l’escena de la inspecció escolar al film La vita é bella