Inbound Marketing: conquistar la nostra gent

Diferència amb el Marketing de continguts, el Branded Content, el Storytelling i el Product Placement

Tots aquests conceptes són anglicismes que fan referència a tècniques de mercat, de comunicació, i sobretot de marques, de productes, en definitiva, d’activitats de les empreses per comunicar-se amb l’entorn: amb nosaltres, les persones. Formen part de la nostra vida, les vivim o hi convivim, sabem com?

Enllaço aquest article al post de Nerea Nuevo Martín, consultora de Comunicació Interna i Digital experta en xarxes socials d’Alcor Consultores. L’autora ho explica molt bé, clar i gràfic, amb exemples. Si no hi estem familiaritzats o familiaritzades es fa un garbuix, i no ho és tant. Una primícia: Alcor Consultores, és l’empresa que fa l’estudi a Espanya per a l’organisme Transparency International, s’integra a partir de gener de 2017 amb Estudio de Comunicación.

D’aquestes expressions en anglès, algunes ens sonen més perquè ja fa anys que les anomenem i les coneixem, altres perquè ara estan de moda, o precisament perquè ho apliquem. És el cas del Content Curation, i és precisament el que estic fent ara amb aquest post en el marc del projecte de dinamització de continguts. Aprofitem l’exemple i aclarim, la Curació de Continguts és aquest article que inclou un contingut d’un tercer (no és de la nostra organització) que és expert en una matèria concreta, i que he filtrat i difós el contingut perquè m’ha semblat adient compartir-ho. És una de les tècniques de Marketing de continguts.

Com es diu a l’article, el contingut és el rei, sempre estem centrant-nos en els continguts. La resta són maneres de com i a qui ho expliquem, en aquest punt és on apliquem els anglicismes.

Destaco el Inbound Marketing, potser el menys conegut a nivell de nom, que no de concepte i segur que us sona: és el marketing que es fa a Comunicació Interna i que pretén atraure, connectar, enganxar i “conquistar” a la nostra gent, la de l’organització perquè pugui esdevenir ambaixadora de la nostra marca. Una altra és el Storytelling que explica una història amb bona dosi d’emoció i poc contingut comercial, i és diferent del Branded Content que persegueix que s’associï una marca o producte amb uns valors determinats. Per acabar, tenim el Product Placement, quan la marca o el producte surt com un element secundari en la trama, generalment filmat, durant un temps determinat, i després desapareix.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *