Hi havia una vegada …

Segurament em coneixeu en el vessant informàtic, però últimament m’he especialitzat en una part de la salut, per mi, apassionant: La nutrició i dietètica i els temes relacionats amb aquest àmbit com és el coaching nutricional i l’auriculoteràpia (una rama de l’acunputura feta a l’orella). I es per això, que des de RRHH m’han ofert la oportunitat d’escriure articles sobre aquest món, la qual cosa els hi agraeixo molt. I dit això, us deixo el meu primer post, espero que us agradi i si teniu qualsevol qüestió no dubteu en posar-vos en contacte amb mi i espero que us feu seguidors!!

“La Reina va tornar a preguntar al mirall: – Mirallet, mirallet, qui és ara la més bella? – Segueix sent-ho Blancaneus, que ara viu en el bosc a casa dels nans.

Furiosa i venjativa com era, la cruel madrastra es va disfressar d’innocent velleta i es dirigí cap a la caseta del bosc.

Blancaneus estava sola, perquè els nans estaven treballant a la mina. La malvada Reina va oferir a la nena una poma emmetzinada i quan Blancaneus li donà la primera mossegada, va caure desmaiada.”

Us en recordeu d’aquest fragment del conte de la Blancaneus on la Reina li ofereix una poma enverinada?

En altres situacions, contes, llegendes, apareix la poma representant el mal:

–       Eva i Adam van agafar la poma de l’arbre quan no ho podien fer i van ser expulsats.

–       A la mitologia grega, Paris va ser obligat a decidir quina de les tres deesses era la més bella i tenia que donar una poma a la elegida. Això va provocar gelosies i guerres.

–       A Newton li va caure una poma i va descobrir la llei de la gravetat

–       I Guillermo Tell va tenir que llençar una fletxa sobre una poma que hi era sobre el cap del seu fill.

Però, tant dolent és la poma? Ben bé al contrari.

La poma es considera una fruita “medicinal”, una “píndola de salut”, per les seves propietats nutricionals:

–       Es rica en vitamina C: Una poma de 100 gr. , conté uns 15 gr.

–       Es baixa en calories: Una poma de 100 gr, conté 50 Kcal. aproximadament.

–       És rica en pectina (fibra): Redueix el colesterol i elimina els materials pesants com el mercuri. A més regula l’activitat intestinal: té efecte laxant i alhora pot frenar la diarrea .

–       Té propietats antioxidants, que neutralitzen els radicals lliures: Té efectes anticancerigens i pot prevenir la formació de tumors, en especial els de bufeta.

I ara, la part desagradable: si sou propensos a patir gasos, vigileu amb les pomes perquè poden ser flatulentes. Per evitar-ho, mastegueu-les molt bé abans d’empassar-vos-les.

Sabeu que en el món hi ha 7500 varietats de poma? I si mengéssim una poma diferent cada dia, trigaríem 20 anys en provar-les totes?

Bon profit!

apple