Com hem de menjar de manera saludable? Quines serien les proporcions? Si volem mantenir una dieta equilibrada potser què alguna vegada us hagueu fet aquestes preguntes.

Fa uns mesos va sortir la nova piràmide nutricional per indicar les pautes alimentàries https://dietamediterranea.com/nutricion-saludable-ejercicio-fisico/#piramide

(encara què molts nutricionistes no estem d’acord en algunes de les pautes que proposen, per exemple, han inclòs el vi i els dolços, gens saludables).

En aquesta piràmide, i d’altres recomanacions nutricionals, normalment és parla de racions. Per saber a què és correspon una ració en cada grup alimentari (làctics, cereals, carns, peixos, greixos, etc) podeu consultar aquesta taula:

http://www.estilosdevidasaludable.msssi.gob.es/alimentacionSaludable/habilidades/compra/menus/pdf/Peso_de_raciones_por_grupos.pdf

Però contar el número de racions per cada grup alimentari quan hem de menjar i posar el plat a taula o quan mengem en un restaurant potser una mica complicat, per facilitar-ho, des de la Universitat de Harward ens proposen el “plat saludable”

https://www.hsph.harvard.edu/nutritionsource/healthy-eating-plate/translations/spanish/

 

Recordeu:

– La suma entre fruita i verdures (una en cru) ha de ser de 5 al dia

– Els cereals han de ser integrals

– Els adolescents i persones grans han de consumir un làctic més