Comparteixo amb vosaltres una noticia publicada al web de la Generalitat de Catalunya que fa esment a una guia canadenca que vol involucrat als pacients i als familiars en la seva atenció als hospitals perquè aquesta sigui més segura i de major qualitat, en essència vol ser un instrument de caràcter proactiu per trobar solucions als problemes.

L’origen és el Pla d’Acció integrat per a la seguretat del pacient, per aconseguir una atenció sanitària més segura, i és a partir d’aquest Pla on neix la necessitat d’una guia fonamentada en les evidències i les bones pràctiques que faci partícip al pacient.

Aquest instrument implica un canvi d’enfocament que fa que els i les professionals del món de la salut canviïn la seva forma de treballar cap a una escolta més activa del pacient.

Es tracta doncs d’un nova mostra de la col·laboració entre els administracions, els organismes i les  institucions i la societat, en un altre àmbit de treball com és la salut per incidir en la millora continua de la qualitat dels serveis.

 

 

Àmbit: CIUTADANIA
Autor: Ferran Martos