El nom fa la cosa

O a l’inrevés? No ho sé ben bé, però indubtablement tot professional ha de controlar l’argot del camp, i els/les representants polítics ídem. Conèixer el marc lingüístic específic de l’educació és important, i més si pensem que cada mandat determina fílies, fòbies, tabús, eufemismes, tecnicismes de moda i mots de passe.

Soc regidor* d’educació, i ara què? Les principals 150 preguntes (mandat 2019/2023)

Tant si estrenem mandat com si no, l’Escola d’Electes de l’Associació Catalana de Municipis ja ens ha fet la feina i en menys de 200 paginetes tenim súper ben explicadets els principals termes del món educatiu que cal manegar discursivament: les competències i Lleis d’Educació, els drets i deures dels alumnes, els Consell Escolar de Catalunya, les AFA, els CIFO, el CESIRE, el Batxibac, les TAC, l’Europass o l’Institut Català de Qualificacions Professionals… Amb aquest aparatatge, ja ens podem expressar rigurosament i actualitzada. Utilíssim recurs si volem parlar amb la màxima propietat tècnico-educativa 🙂

(*) En el títol del llibre s’ha tingut en compte l’acord sobre l’ús no sexista de la llengua, aprovat el dia 7 d’octubre de 2010, per part del grup de treball integrat per representants del Parlament de Catalunya, la Generalitat de Catalunya, la Universitat de Barcelona i el Grup d’Estudi de Llengües amenaçades.

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *