Tornem a obrir novament des d’aquest “foro”, el debat sobre el dret a saber per part de la ciutadania, concretament el dret d’accés a la informació pública, com a mecanisme necessari i important per enfortir la interacció entre la ciutadania i les administracions públiques.

Aquest dret a saber tal i com reflexiona l’article de la Lorena Elvira, ha d’empènyer a la ciutadania a conèixer i fer ús d’aquest com un instrument d’apoderament i immersió de la ciutadania en el mar de dades i d’informació de les administracions públiques.

Però també ha d’ajudar a les administracions a prendre consciència del valor de la informació que aquestes tenen en el seu poder i establir estratègies per fer un ús més social i comunitari.

En el mateix article es comparteix el conjunt d’informació demanada a partir del dret d’accés a la informació pública difosa en obert per la Secretaria de Transparència i Govern Obert.

Novament abordem doncs un dels àmbits de millora en la relació i interacció entre administracions i ciutadania.

 

Àmbit: CIUTADANIA
Autor: Ferran Martos