Educació a l’hora

Parlar d’escola és parlar de la gestió del temps d’aprenentatge, del temps de lleure, de convivència, del temps de descans… del dinar i l’esmorzar… dels patis… de la primera hora, de la cinquena hora… de les acollides, de les activitats extraescolars i de si deures a casa… bufff

Transformar l’educació i no reflexionar sobre els actuals horaris lectius és pur reduccionisme.  Pensar que els punts de vista dels diferents agents de la comunitat educativa són complementaris per se, que els interesos familiars, professionals, pedagògics -d’uns i d’altres – estan equilibrats adequadament és, en el millor dels casos, pura ingenuïtat. De fet, assumim com a òptim quelcom que ens resulta més pràctic mantenir que no pas modificar, ja que les institucions escolars evolucionem massa lentament. En aquest sentit, sabem que -científicament parlant- els actuals horaris no s’adapten gaire bé als cronobioritmes diferencials dels nostres petits infants, infants, adolescents i joves…

La Fundació Jaume Bofill i la Federació de Moviments de Renovació Pedagògica de Catalunya ens traslladen les seves reflexions i propostes per POSAR L’EDUCACIÓ A L’HORA. Encara som a temps, oi?

En format clip:

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *