Dissenyar polítiques amb les més petites

El disseny de polítiques i serveis centrat en les persones parteix de la idea, a grosso modo, que cal fonamentar  la implicació directa de les persones beneficiàries en la detecció de les necessitats a respondre, en l’elaboració de propostes, en la seva valoració i en el nou disseny si cal.

I tot això, per què no també amb nanos i nanes, com a beneficiàries de serveis i polítiques? Això és el que s’ha proposat l’Àrea de Drets Socials de l’Ajuntament de Barcelona través de l’Institut de la Infància i Adolescència. 4.000 nois i noies de 10 a 12 anys estan sent enquestats durant el primer trimestre sobre el seu benestar subjectiu (com es troben en relació a ell@s mateix@s, la seva família, la casa on viuen, els amics i amigues, etc.). Els resultats seran compartits i interpretats amb cadascun dels grups-classe enquestats, qui acabaran formulant propostes a partir de les conclusions que n’hagin tret.

Més info de l’estudi: http://institutinfancia.cat/noticies/preguntem-4-000-nois-noies-barcelona-sobre-benestar/

veu-nenes