Passar-se al món digital va més enllà de digitalitzar objectes culturals, requereix pensar en digital.

Això és el que pensa Ram Shimony qui gestiona els projectes de digitalització del Departament de Museus i Arts Plàstiques en el Ministeri israelià de Cultura. I ho fa a partir de l’experiència d’haver format part de l’equip que va llançar el 2014 el Portal dels Museus Israelians.

En un primer moment el seu equip és limità només a omplir de continguts la seva nova “presència digital”. Al cap del temps però, s’adonaren que no es tractava només de digitalitzar objectes millorant-ne la seva representació visual, presentant-los dins un espai web. Sense deixar de banda que el binomi quantitat/qualitat és d’obligat compliment en aquesta mena de portals, la presència digital requeria també, “pensar en digital

Pensar en digital vol dir mantenir la relació entre quantitat i qualitat afegint però un tercer element, connectar amb l’audiència. “engagement”

Cal pensar no només QUI són els usuaris els quals ens dirigim, sinó COM utilitzaran el contingut. El repte consisteix en satisfer les necessitats d’aquests amb funcions i eines en línia, encaminades a fer de la visita una experiència el més agradable i positiva possible. És a dir, afegint funcionalitat al portal.

museums-in-israel-national-portal

Museum Tales

Com a mostra el portal ha afegit un nou element, el “Museum Tales“, una galeria de vídeos curts sobre diferents temes amb tres objectius:

  • Enriquir la presentació.
  • Ampliar la informació donada.
  • Utilitat pedagògica.

Per a produir-los s’ha creat un grup de treball format per experts en disseny gràfic, nous mitjans, gestió de continguts, que treballen de manera coordinada amb els curadors dels diferents museus.

Aquesta n’és una mostra.

Àmbit: INFORMÀTICA
Autor: Xavi Belarte