Aprop

Maria Soto

La creixent necessitat de pisos de lloguer Barcelona per la constant expulsió de veïns i veïnes ha fet que l’Ajuntament busqui una solució temporal per tal d’ampliar el parc públic d’habitatge. Es construiran uns blocs seguint un nou model de pisos d’estada temporal i de construcció ràpida i sostenible (prefabricats), que a la vegada són mòbils i es poden reubicar a diferents solars que actualment estan a l’espera de que s’hi construeixin els equipaments per als quals estan reservats.

Aquest projecte s’anomena APROP (Allotjament de Proximitat Provisional) i serà una realitat abans no acabi el 2018.  D’entrada s’ubicaran a 3 solars de Sant Martí, Sants-Montjuïc i Ciutat Vella, però hi ha la previsió el projecte s’estengui per més solars del municipi.

Aquest projecte segueix el model que ja està en funcionament en ciutats com Àmsterdam, Copenhaguen o Vancouver. La diferència principal recau en què els blocs que es faran a Barcelona tindran a la planta baixa locals que es destinaran a equipaments municipals o comunitaris oberts al barri.